aber welcher Sachse hat schon Anstand?
Die Hoffnung stirbt zuletzt
diese Grenze meinte ich.
Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.
aber welcher Sachse hat schon Anstand?
Die Hoffnung stirbt zuletzt
Elsam, du bist dir schon im Klaren dass du damit ne gewisse Grenze überschreitest, oder?
stimmt, ich bin leicht abgelenkt...
Pflaumen-Distilat etwa?
Elsam, dafür erwarte ich allerdings eine Entschuldigung und möchte dich höflich bitten von solch Unterstellungen Abstand zu halten.
Wenn man eine Spur von Anstand hätte, würde man all das was Siebenbürgen war als Gemeinschaftsleistung aller dort lebenden und der unmittelbaren Nachbarn betrachten, aber welcher Sachse hat schon Anstand?
Ajungem astfel la o a doua distincţie din teoria etică valabilă pentru cazul nostru. Este vorba de distincţia între etici deontologice (ale datoriei necondiţionate) şi etici teleologice (ale utilităţii, ale consecinţelor). Ce constatăm drept semnificativ pentru evaluarea morală a celor două comunităţi? Este deja o arhibanalitate să amintim în acest context caracterul preeminent deontologic al eticii cotidiene şi al etosului muncii, în cazul saşilor. Preluarea de către români a noţiunii „musai“ arată acceptarea în comun a ideii că sînt situaţii în care tot ce poţi să spui este „trebuie pentru că trebuie“. Sigur este faptul că ei nu aveau, în marea lor majoritate, cunoştinţă despre o teorie etică deontologică de tip kantian. Dar este la fel de sigur că, fără să ştie de ilustrul Kant, ei aduceau, în termeni apropiaţi, un imn de slavă datoriei. De asemenea, o fenomenologie simplă operată asupra celor două entităţi scoate în evidenţă faptul că şi unii, şi alţii acceptau tacit şi întăreau în diverse ocazii, că sînt fapte bune prin ele însele şi fapte rele prin ele însele, fără să ne gîndim de la început la consecinţe. Nu am alt argument pentru susţinerea acestei idei decît pe acela că memoria mea a consemnat nenumărate cazuri în care o dispută morală sau o simplă discuţie pe o temă etică între un sas şi un român era rezolvată prin cuvinte de tipul: „asta e ceva rău... fără nici un fel de bine“ sau „ăsta-i binele, şi mai departe n-avem ce mai discuta“, sau „anu-i an şi datoria-i datorie“.
In legatura cu faptul ca "sasii au plecat", se pot emite fel si fel de teorii filozofice.
Johannes Halmen 04-10-2012 21:20
saşii s-au întors în Occident ?
eu nu. traiesc aici.
Toti iubesc sasii emigrati, toti lamenteaza plecarea sasilor, prea putini im spun ca se bucura de cei "ramasi in urma"
würde ich gerne hinweisen, dass der letzte "rumänische" Nobelpreis an eine "Rumäniendeutsche" verliehen wurde.
Dine bodenlose Frechheit und Dreisheit wird nur von deinen bettelnden Landsleuten übertroffen die europäische Bahnhöfe und öffentliche Plätze in Beschlag genommen haben...
Gregor
Da wären aber noch ihre Gemeinden,die man heute Stadt erklärt,die Städte die sie bauten schon damals wie heute bewundert werden und als falsche Federn oft getragen werden....
Povestea restaurării imobilului cu numărul 13, de pe strada Pompierilor din Prejmer, a început în anul 2004, când familia de braşoveni a cumpărat casa, iniţial cu intenţia ca unul dintre părinţii lor să se mute acolo. „La momentul cumpărării, nu am ştiut că era obiect de patrimoniu şi am aflat acest lucru doar când am început să obţinem avizele pentru renovarea ei, fiindcă se afla într-un stadiu avansat de degradare. Când am aflat despre ce este vorba, am decis să facem o restaurare ca la carte, să arate din nou ca o casă săsească, exact aşa cum era la 1777, care este anul oficial construcţiei", ne-a explicat Stela Onuţ (57 de ani), care este de profesie artist plastic.
Schau mal hier Gerri was die Rumänen sich erlauben
Um Beiträge zu verfassen, müssen Sie sich kostenlos registrieren bzw. einloggen.